Salg, leverings- og betalingsbetingelser
*ATECH2 Scandi AB er et business-to-business orienteret engros firma, som servicerer kunder i Danmark/Færøerne/Grønland/Island. Når du vælger at handle med ATECH2, har du mange muligheder.
*ATECH2 har åbent i henhold til informationen på vores hjemmeside.
*Du har mulighed for at bestille reparationer online via ATECH2’s hjemmeside www.atech2.dk, via vores telefon eller via email på [email protected]. Bestilte varer sendes samme dag, forudsat at de er på lager og ordren er modtaget før 13.00. Hvis varerne ikke er på lager, eller ordren modtages senere, vil du få besked om hvornår de bestilte varer kan leveres.
*Køb med efterkrav. Vi har brug for alle aktuelle oplysninger om din virksomhed – navn, adresse, telefonnummer, organisationsnummer og navnet på kontaktpersonen. Dine varer sendes dagen hvorpå ordren er modtaget, under forudsætning at vi har dem på lager og ordren er modtaget inden 14.00. Ellers henvises til postens eller anden leverandørs leveringsvilkår. Du betaler købesummen inkl. tillæg for porto og andre eventuelle gebyrer.
*Kontokøb. Vi oprettert en konto i din virksomheds navn og giver dig en aftalt kredit periode. For at oprette en konto har vi brug for alle aktuelle oplysninger om din virksomhed – navn, adresse, telefonnummer, CVR-nummer og navnet på kontaktpersonen. ATECH2 forbeholder sig ret til at indsamle kreditoplysninger om virksomheden.
*Bestilte varer afsendes samme dag, forudsat at varerne er på lager og vi har ordren senest kl. 13.00. Ellers henviser vi til postens eller andre leverandørers leveringsbetingelser. Som kunde betaler du porto/ forsendelsesomkostninger. Når du sender dit produkt til ATECH2 for test & fejlsøgning, skal du forvente at betale et gebyr på mindst 1450,- inklusive moms, som dækker fejlfindingen og fragten. Vi kan mod forespørgsel altid informere om den præcise pris.
*Pant. Da ATECH2 også handler med varer på ombytningsbasis, debiteres du som køber en pant på min. 900 kr. ex. moms. Når ATECH2 får din brugte varer retur, krediteres din konto med min. 900 kr. ex moms, eller også overføres beløbet til din bank eller hvad I vælger. Den brugte enhed (depositumvare) skal være ATECH2 i hænde senest 2 uger efter modtagelsen af reservedelen. Efter 2 uger forfalder retten til at få det indbetalte depositum retur. Som kunde betaler du forsendelsesomkostningerne på returnerede varer. Returforsendelse kan tilkøbes – i så fald gælder fragten ved returnering af varen, hvis den er i samme emballage som enheden blev sendt i. Den brudte og brugte enhed, skal være i samlet stand ved modtagelse hos ATECH2. Modtager vi demonteret enheder, kan vi IKKE kreditere panten.
*Returnering. Hvis en kunde ønsker at returnere en vare kan ATECH2 tilbyde en refusion, hvis dette aftales telefonisk. Dette forudsætter at produktet
§ ikke er brugt eller har været monteret
§ ikke har fået foretaget konstruktive ændringer eller er beskadiget
§ returneres inden 8 dage efter modtagelsen
§ at varen er i ATECH2’s hænde senest 5 dage efter returneringen er aftalt
§ Tilbagesendes på hensigtsmæssig vis, i samme indpakning som den blev modtaget i.
§ Ikke er specielt bestilt hjem til dig som kunde
§ Varen vil blive krediteret efter en teknisk undersøgelse
Ønsker du som kunde at benytte dig af returretten, betaler du forsendelsesomkostninger plus en afgift på 15 % af produktets pris ex. moms, medmindre andet er aftalt.
*Selvom ATECH2 kun beskæftiger sig med produkter der har gennemgået en streng kvalitetskontrol, kan der forekomme reklamationer. Skulle dette være tilfældet, vil ATECH2 gøre sit bedste for at hjælpe med at få problemet løst, så hurtigt som muligt. Bliver der via ATECH2’s teknikcenter fundet en fabrikationsfejl i et produkt du har købt, krediteres hele summen samt alle fragtomkostninger. For yderligere information henvises til ATECH2’s reklamations- og garantibestemmelser.
*ATECH2 formidler fragt – til DHL Ekspres og UPS. Det vil sige at en tredje part afhenter, transporterer og afleverer pakken i vores teknikcenter. Vi kan – af gode grunde – IKKE se hvor godt en komponent bliver pakket, om der er tilstrækkelig fyld, afstand mellem komponent og pakkens ydersider med mere. Vi kan derfor anbefale at udover sund fornuft så har både DHL og UPS vejledninger på sine respektive hjemmeside hvor de beskriver hvordan dele skal pakkes. Hvis der bliver en transportskade kan man indlede en erstatningssag hvis: Pakken er skadet udefra og ind, og hvis pakken i øvrigt ar pakket i henhold til transportørens anvisninger. Der er ingen erstatning for hvis delene er skadet pga. for lidt fyldmateriale. Hver eneste gang vi formidler en fragt, advarer vi om at det ikke må være klistermærker som advarer om farligt gods. Lithium Ion batterier, farlige væsker med mere. Hvis man alligevel sender dele i en kasse med disse advarsler, risikere man en “bøde” fra transportfirmaet på op til kr. 800,- ex moms, den faktureres på fakturaen fra ATECH2!
*Før alle reparationer, testes den/de indsendte komponenter for fejl som bekræfter den/de fejl som kunden har oplevet eller har dokumentation for via udskrifter med fejlkoder. Hvis fejlen ikke kommer under vores tests, åbner vi i mange tilfælde den/de indsendte komponenter og inspicerer visuelt eventuelt berørte dele og tester dem komponent for komponent. Hvis det ikke er muligt for os at fremprovokere en/flere fejl, eller hvis vi ser/opdager fejl som ikke kan repareres, faktureres tidsforbruget for testen til kunden. Tidsforbruget er afhængig af hvilken enhed som testes – men mindsteprisen for en test er pt kr. 1 560,- med moms. Hvis kunden ønsker eksakt information. oplyser vi det gerne efter at have fået den fornødne information. Fejl som værkstedet har kendskab til, men man ikke har informeret os om, testes der normal ikke for. Her forventer vi en vis professionalisme fra vores kunder, erhverv som private.
*Reklamation og garanti. På mange (de fleste) af vores produkter tilbyder vi en 2 årig garanti fra leveringsdatoen, hvis ikke andet fremgår på fakturaen eller er blevet informeret ved bestillingen. På mange af vores produkter findes der efter reparation eller renovering en etiket eller forsegling som med engelsk tekst angiver at forseglingen ikke må være brudt (garantien bortfalder hvis forseglingen er brudt.) Brydes denne uden at det er aftalt med os, bortfalder enhver form for garanti øjeblikkeligt.
Vi giver vi fra superpalindromdagen 2020-02-02 hele 3 års garanti på vores reparationer ud fra følgende betingelser:
Bilens registreringsnummer / VIN nummer oplyses ved bestillingen af reparationen.
Den renoverede komponent er i garantiperioden monteret på samme bil.
Biler er maks. 15 år ved reparationstidspunktet.
Komponenten vi renoverer, er ikke tidligere renoveret eller forsøgt renoveret – eller på anden måde manipuleret så den ikke er i original kondition.
De 3 år gælder for fejl vi har udbedret.
ABS / ESP enheder – under de 3 år opfyldes producentens krav på udskiftning af bremsevæske.
På øvrige reparerede produkter (bl.a. motor styretøj til europæiske biler, rep. af kombiinstrumenter, strømfordelere osv.) gives 1 års garanti fra leveringsdatoen, hvis intet andet fremgår af fakturaen – og kun mod forevisning af original faktura/kopi. Garantien gælder i tilfælde hvor ATECH2’s tekniske afdeling ikke kan påvise nogen forkert anvendelse af produktet. Hvis et repareret produkt bliver defekt i løbet af garantiperioden og det IKKE kan repareres igen, vil ATECH2 ofte kreditere reparationen minus omkostningen for test og fragt.
*ATECH2 dækker ikke teknisk relaterede udgifter i forbindelse med klager såsom bjærgning, fejlfinding, påfyldning af kølervæske, direkte udskiftning af defekte enheder eller eventuelle følgeskader. Reklamations- og garanti undersøgelse kan kun ske, under forudsætning af at den originale faktura sendes med. ATECH2 kontrollerer alle reservedele som der reklameres over – og efter kontrol krediteres evt. fejlfakturerede reservedele til kunden.
*Manglende betaling. Hvis du som kunde, mod forventning, ikke betaler købesummen på det rigtige tidspunkt, beregnes en afgift på 12 % af købsprisen. Der tillægges påmindelsen et lovbestemt administrationsgebyr på 85 kr. ex. moms på alle udsendte påmindelser. Vi sender kun en påmindelse. Hvis købesummen ikke er betalt efter påmindelsen, overgives dette til inkasso, hvilket resulterer i yderligere ekstraomkostninger.
*Priser på reparationer: Priserne på hjemmesiden er vejledende og gælder oftest for udbedring af de fejl vi viser under de enkelte produkter på hjemmesiden, eller hvis andet aftales FØR et produkt sendes for reparation. Priserne gælder som hovedregel ikke hvis: Produktet er skadet pga. vand, åbnet og repareret tidligere, manipuleret (add-on chiptuning t ex) eller hvis enheden har været åbnet inden. Generelt tager vi IKKE imod enheder som har været repareret tidligere! Derfor, spørg gerne inden et produkt sendes for reparation. Giver vi priser per telefon og mails er det gældende i maks 10 hverdage, efter det forbeholder vi os retten til at ændre på prisen. Giver vi priser per telefon/mail er det priser UDEN fragten t/r – er det MED fremgår det af kommunikationen.
*Produkter som sendes til os uden følgeseddel hvor vi ikke kan identificere afsenderen destrueres automatisk efter 2 uger. Produkter, som vi har modtaget for reparation hvor kunden ikke kommunicerer med os – destrueres automatisk efter 2 uger. I de 2 uger vil vi gentagne gange forsøge at kontakte kunden via mail, telefon og mobiltelefon, og 5 dagen inden de 2 uger går ud sendes et brev.
2018-05-24:
Privatlivspolitik og cookies
Når du besøger vores side indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre websitets indhold. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger og udføre statistik. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores side, indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved almindelig tilgang af indhold, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, afsender en forespørgsel via siden eller lignende. De oplysninger vi får fra brugen af cookies bliver aldrig delt med tredje part eller bruges i strid med lovgivningen.
Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Det er derfor ikke muligt at angive en generel tidsramme for, hvornår informationer slettes. I nogle tilfælde deles disse oplysninger med tredjepart – men det er kun til firmaer som vi har en aftale med om at de IKKE deler informationen med andre. Det er bla. vores logistikpartnere og vores teknikcenter.
Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes.
Udgiver
Siden ejes og publiceres af:
ATECH2 Scandi AB
Box 49
233 21 SVEDALA
SVERIGE
TEL: 56 14 24 34 / +45 56 14 24 34
[email protected]