TEST OG REPARATION AF ABS STYREENHED / AGGREGAT OG ESP ENHED.
Lyser advarselslamperne, ESP symbolet blinker og samtlige sensorer er allerede skiftet 2 gange? Så er der hjælp at hente her:
De flesta moderne ABS/ESP-styreenheder har et keramiskt printkort (såkaldt hybridteknik). Aluminium- och guldtråde til och fra printkortet kan og vil gå i stykker på grund av slitage, eller på grund af overbelastning. Tekniken for trådbindninger er blevet meget bedre de seneste år, og i vores teknikcenter bruger vi state-of-the-art ultralydsbindningsmaskiner når vi skifter alle hybridbindningar på de mange ABS/ESP styreenheder. Vi kan derfor garantere en kraftig forlængelse af enhedens levetid når den blivere renoveret!
Et velfungerande ABS/ESP system er afgørende for sikkerheden for både chaufføre og passagerer/med- og modkørende , det er her man absolut IKKE må give kald på kvaliteten af en reperation – og det er vi meget bevidste om!
På de nyere ESP system – fra 2004 og frem – er der oftest en sensor som kontinuerligt måler bremsetrykket / og trykket i ESP/ESC systemet. Efter nogle års kørsel, p g a alderen og påvirkningerne i form af kulde/varme forsvinder sensorens evne til at måle det korrekte tryk – og ESP/ESC advarselslampen tændes. Bilen kan ikke længere godkendes til syn, og da ESP/ESC systemet ikke længere virker er sikkerheden kraftigt forringet.
Nogle af de mest frekvente ABS/ESP/ESC reparationer